close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מדוע הלוואות חוץ בנקאיות פופולריות מתמיד?

מערכת שורשיג תשרי, תשפד28/09/2023

בעוד שהבנקים המסורתיים הם עדיין חלק משמעותי מנוף ההלוואות, ברור שהלוואות חוץ בנקאיות מרחיבות את אחיזתן בשוק, ומציעות אלטרנטיבות שמתאימות מאוד לצרכים ולהעדפות של הלווים

תגיות:
צילום: freepik

בשנים האחרונות, הנוף הפיננסי משתנה לנגד עינינו. מערכות בנקאיות מסורתיות כבר אינן הברירה היחידה הניצבת בפני אנשים שמחפשים הלוואות, מוצרי אשראי אחרים ובכלל - מוצרים פיננסיים שבעבר היו מוגבלים לבנקים בלבד.

הלוואה חוץ בנקאית היא בחירה פופולרית מאי פעם. כמות הגופים שמציעים מוצרי הלוואות הולכת ועולה, וכיום לא רק אנשים שמסורבים או מוגבלים

צילום: freepik
על ידי הבנק פונים אליהם.

למה כל זה קורה? בואו נפרט את כל הסיבות.

גמישות בקריטריונים למתן הלוואות
לבנקים מסורתיים יש לעתים קרובות קריטריונים מחמירים לאישור הלוואות, מה שמקשה על חלק מהלווים להיות זכאים. מנגד, הלוואות חוץ בנקאיות מציעות בדרך כלל תנאים גמישים יותר, כולל דרישות נמוכות יותר של דירוג אשראי ותהליכי בקשה פשוטים יותר. זה פותח את הדלת עבור מגוון רחב יותר של אנשים לגשת לאשראי שהם צריכים, החל מיזמים ועד אנשים עם היסטוריית אשראי פחות ממושלמת.

מהירות אישור ומימון
בעולם המהיר של היום, המתנה של שבועות לאישור ההלוואה אינה תמיד מעשית. מלווים חוץ בנקאיים לרוב ממנפים טכנולוגיה כדי לזרז את תהליך הבקשה והאישור, ומציעים הלוואות בזמן אמת וגישה מהירה לכספים. מהירות ויעילות אלו הפכו גופים אלה לאטרקטיביים יותר ויותר עבור לווים, הזקוקים לפתרונות מהירים לצרכיהם הפיננסיים.

התמחות בשווקי נישה
בדיוק כמו שבנקים מסורתיים מציעים מגוון רחב של שירותים, גם גופים חוץ בנקאיים רבים מתמחים בסוגים שונים של הלוואות, כגון הלוואות לכל מטרה, הלוואות לרכב או הלוואות לעסקים קטנים. כלומר, התחרות בשוק האשראי תקפה לשלל מוצרים, והלווים הם אלה שיכולים לנצל את התחרות למינוף התנאים שלהם.

עליית הפינטק
אי אפשר להתעלם מהעלייה של חברות הפינטק בענף ההלוואות. חברות אלו, שמתמחות בשירותים טכנולוגיים, שיבשו את הנוף הפיננסי המסורתי. הן מציעות ממשקי משתמש מלוטשים, תהליכי אישור מונעי אלגוריתמים ושיעורי ריבית תחרותיים. הלוואות חוץ בנקאיות מחברות פינטק מגיעות לרוב עם הנוחות הנוספת של ניהול בנייד, ומוסיפות שכבה נוספת של משיכה ללווים בעלי ידע טכנולוגי.

האקלים הרגולטורי
שינויים בסביבה הרגולטורית תרמו גם הם לצמיחת ההלוואות החוץ בנקאיות. למרות שהם עדיין צריכים לציית לחוקים הפיננסיים, מלווים חוץ בנקאיים נהנים לרוב מפחות אילוצים רגולטוריים בהשוואה לבנקים. זה מאפשר להם לחדש ולהסתגל מהר יותר, ולהציע פתרונות הלוואות ייחודיים שאולי לא יהיו אפשריים במסגרת הנוקשה יותר של הבנקאות המסורתית.

גישה ממוקדת לקוח
מלווים חוץ בנקאיים שמים לעתים קרובות דגש רב על שירות הלקוחות, ומציעים חוויות מותאמות אישית שהבנקים הגדולים לא תמיד יכולים להעניק. בין אם זה באמצעות אפשרויות החזר גמישות או שירות לקוחות מותאם יותר, צרכי הלווה מונחים לרוב בראש סדר העדיפויות.

השפעת משבר הקורונה
למגיפה הייתה השפעה עמוקה על כל המגזרים, כולל התעשייה הפיננסית. כשיותר אנשים מתמודדים עם חוסר יציבות פיננסית, הביקוש להלוואות מהירות ונגישות יותר גדל. גופים חוץ בנקאיים הוכיחו שהם מסוגלים לעמוד בביקושים אלה, ורבים מהם הסתגלו מהר יותר לנוף המשתנה מאשר עמיתיהם הבנקאיים.

לסיכום
את העלייה בפופולריות של הלוואות חוץ בנקאיות ניתן לייחס לשילוב של גורמים כמו גמישות, מהירות וגישה ממוקדת לקוח, בין השאר. התקדמות הטכנולוגיה ושינויים בהעדפות הצרכנים סללו את הדרך לפריחה של מודל הלוואות זה. 

בעוד שהבנקים המסורתיים הם עדיין חלק משמעותי מנוף ההלוואות, ברור שהלוואות חוץ בנקאיות מרחיבות את אחיזתן בשוק, ומציעות אלטרנטיבות שמתאימות מאוד לצרכים ולהעדפות של הלווים של היום. ככל שהנופים הפיננסיים ממשיכים להתפתח, הלוואות חוץ בנקאיות עשויות למלא תפקיד בולט יותר ויותר, המשקף את צרכי הצרכנים המשתנים ואת הדינמיקה בשוק.

 

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה